Навіть сучасні методи і засоби навчання не дозволяють повністю уникнути помилок при освоєнні техніки рухів. Роботу тренера з виявлення та усунення помилок не замінять ніякі технічні засоби. Вибір методичних заходів залежить від причини виникнення помилок і від того, наскільки вони вкоренилися. Поява помилок можуть викликати різні причини.
Наприклад, у гандболіста неправильне уявлення про рух і т.п. іноді навички схожого руху роблять негативний вплив на освоєння досліджуваного руху. Недолік у розвитку рухових здібностей або отримана під час виконання вправи травма теж можуть послужити причиною появи помилки. Добре, якщо помилкове виконання вчасно помічено і рух відразу скориговано. Несвоєчасне розпізнавання невірного виконання руху призводить до стійких помилок.
Причини можуть бути наступні:
- Займається вивчав не саму раціональну техніку для вирішення рухової задачі;
- Не стабілізував техніку в умовах, близьких до змагальних;
- У процесі навчання отримував інформацію тільки про результати неправильного виконання, а не про відхилення від параметрів, що забезпечують доцільне рішення рухової задачі;
- У що займається несприятливі анатомічні передумови для оволодіння необхідної технікою;
- До початку навчання не були достатньо розвинені силові якості, тому для компенсації були залучені зайві м'язові групи або виконані допоміжні рухи, які не є необхідними.
Для виправлення помилок у техніці треба встановити причину помилки, усунути її і тільки потім виробляти у гандболіста новий руховий навик.
Набагато важче виправити застарілі помилки, які стають іноді гальмом у вдосконаленні подальшого майстерності. Потрібен тривалий час, щоб зруйнувати старий навик і сформувати новий.
Щоб виправити помилку, необхідно:
- Створення у гандболіста ясного уявлення про техніку руху;
- Зіставлення помилкового і правильного руху за допомогою словесного пояснення, показу, перегляду малюнка, кінозапісі, кинограмм, дінограмми і т.п.
- Спрямоване прочувствованіе рухів. З цією метою можна свідомо збільшувати або зменшувати амплітуду, час виконання деталей руху, застосовувати підбивають вправи, вибірково впливають на необхідні компоненти руху. Створювати такі умови, в яких неправильне виконання руху неможливо.
Великий ефект у виправленні помилок дає цілеспрямоване спостереження займаються за виконанням вправи своїми товаришами. Всі гравці спостерігають, як їх товариш виконує прийом, а потім дають оцінку.
Наприклад, у гандболіста неправильне уявлення про рух і т.п. іноді навички схожого руху роблять негативний вплив на освоєння досліджуваного руху. Недолік у розвитку рухових здібностей або отримана під час виконання вправи травма теж можуть послужити причиною появи помилки. Добре, якщо помилкове виконання вчасно помічено і рух відразу скориговано. Несвоєчасне розпізнавання невірного виконання руху призводить до стійких помилок.
Причини можуть бути наступні:
- Займається вивчав не саму раціональну техніку для вирішення рухової задачі;
- Не стабілізував техніку в умовах, близьких до змагальних;
- У процесі навчання отримував інформацію тільки про результати неправильного виконання, а не про відхилення від параметрів, що забезпечують доцільне рішення рухової задачі;
- У що займається несприятливі анатомічні передумови для оволодіння необхідної технікою;
- До початку навчання не були достатньо розвинені силові якості, тому для компенсації були залучені зайві м'язові групи або виконані допоміжні рухи, які не є необхідними.
Для виправлення помилок у техніці треба встановити причину помилки, усунути її і тільки потім виробляти у гандболіста новий руховий навик.
Набагато важче виправити застарілі помилки, які стають іноді гальмом у вдосконаленні подальшого майстерності. Потрібен тривалий час, щоб зруйнувати старий навик і сформувати новий.
Щоб виправити помилку, необхідно:
- Створення у гандболіста ясного уявлення про техніку руху;
- Зіставлення помилкового і правильного руху за допомогою словесного пояснення, показу, перегляду малюнка, кінозапісі, кинограмм, дінограмми і т.п.
- Спрямоване прочувствованіе рухів. З цією метою можна свідомо збільшувати або зменшувати амплітуду, час виконання деталей руху, застосовувати підбивають вправи, вибірково впливають на необхідні компоненти руху. Створювати такі умови, в яких неправильне виконання руху неможливо.
Великий ефект у виправленні помилок дає цілеспрямоване спостереження займаються за виконанням вправи своїми товаришами. Всі гравці спостерігають, як їх товариш виконує прийом, а потім дають оцінку.